logo

فروشگاه ساز اینترنتی رایگان

طراحی و ساخت رایگان فروشگاه اینترنتی

ویترین تمام فروشگاه های ایران با قابلیت جست و جو

بازاریابی اینترنتی چیست؟ و چگونه بازاریابی اینترنتی انجام دهیم

بازاریابی اینترنتی، هنر و علم فروش محصولات و خدمات در بستر شبکه های دیجیتالی از قبیل اینترنت و شبکه های تلفن همراه است. هنر بازاریابی اینترنتی به معنای یافتن ترکیبی مناسب از استراتژی های بازاریابی اینترنتی است که سبب جذب بازار هدف می شود و در واقع امکان فروش را فراهم می آورد. علم بازاریابی اینترنتی، تحقیق و تحلیلی است که در خصوص انتخاب استراتژی های بازاریابی اینترنتی و سنجش میزان موفقیت این استراتژی ها انجام می گیرد.

بازاریابی اینترنتی انجام دهیم

انواع بازاریابی اینترنتی

بازاریابی از طریق موتورهای جستجو

این استراتژی شامل دو روش بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing) (SEM) می شود. SEO فرآیند تنظیم وب سایت است تا هنگامی که مشتریان بالقوه کلمه ی مورد نظر خود را که منطبق با محصولات شما است وارد می کنند، وب سایت شما در لیست موتور جستجو در رتبه های بالاتری قرار بگیرد. SEO رایگان است. اما SEM بازاریابی اینترنتیِ پولی است که مثلا برای هزینه ي پرداخت از طریق کلیک (pay-per-click)، هنگامی که کاربر یکی از کلمات کلیدی شما را در موتورهای جستجو مثل گوگل وارد می کند، تبلیغ شما به نمایش درخواهد آمد. آمارهای SEM می تواند بازخوردهای بسیاری خوبی در خصوص اثربخشی تبلیغ شما ارائه دهد، آمارهایی همچون نرخ کلیک (click-through rate) (تعداد دفعات کلیک بر روی تبلیغ به ازای تعداد دفعاتی که صفحه ای مشتمل بر تبلیغ به نمایش درمی آید).

چگونه فروشگاه اینترنتی طراحی کنیم?

تبلیغات آنلاین

بعد از خرید دامنه، نوبت به خرید هاست می رسد. هاست چیست؟ هاست، یا سرویس میزبانی وب، همان فضایی است که شما اجاره می کنید، تا اطلاعات سایت خود– از متن و عکس گرفته تا کدهای قالب – را در آن ذخیره کنید. شرکت های میزبانی وب این فضا را با دریافت هزینۀ سالانه در اختیار شما قرار می دهند

بازاریابی ایمیلی

به محض اینکه شما لیستی از ایمیل های مشتریان بالقوه تهیه نمودید، بازاریابی ایمیلی می تواند یک روش مؤثر برای رساندن پیام تان باشد. شما می توانید این لیست را با توجه به اخبار شرکت، رویدادهای آینده و پیشنهادهای ویژه به روز نمایید. همچنین می توانید خبرنامه ها و پیشنهادهای شخصی سازی شده ای با توجه به نیاز مشتریان خود ارسال کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر (Twitter)، فیسبوک (Facebook)، لینکداین (LinkedIn) و پینترست (Pinterest) فرصت های مناسبی برای بازاریابی آنلاین فراهم نموده اند. شبکه های اجتماعی، بستری برای گفتمان هستند در نتیجه لازم است تا به جای صرفا گذاشتن پست های تبلیغاتیِ خدمات و محصولات خود، حضوری فعالانه در این شبکه ها داشته باشید

بازاریابی موبایلی

موبایل ها به سرعت به وسایلی تبدیل شدند که همه ی مردم همیشه آن را با خود به همراه دارند، در نتیجه ارسال پیام های متنی و سایر روش های تبلیغات موبایلی بهترین روش برای دستیابی به مشتریان بالقوه است.

وبلاگ نویسی

داشتن یک وبلاگِ کاری نیز روش دیگری برای گفتگو با مشتریان و اطلاع رسانی به آنها در خصوص محصولات یا خدمات شماست. از وبلاگ می توان برای ارائه ی توصیه و گرفتن بازخورد های سودمند استفاده کرد. علاوه بر وبلاگ ها، میکروبلاگ ها نیز وجود دارند که زیرمجموعه ی وبلاگ ها هستند و به طور معمول شامل متون کوتاه ارسالی از طریق ایمیل، پیام رسانی فوری یا توییتر می شوند.این ها تعدادی از استراتژی های بازاریابی اینترنتی هستند اما هنوز روش ها و استراتژی های دیگری نیز در حال توسعه هستند.

اهمیتِ حضور آنلاین

بازاریابی اینترنتی روز به روز از اهمیت بیشتری نزد صاحبان کسب و کارهای کوچک برخوردار می شود. در گذشته، بازاریابی اینترنتی چیزی بود که کسب و کارهای بزرگ محلی غالبا از آن چشم پوشی می کردند چرا که صرف وقت و هزینه بر روی بازاریابی اینترنتی وقتی که کل کسب و کار شما محلی باشد به هیچ وجه قابل توجیه نبود. اما امروزه با افزایش جستجوی محلی و عادت جدید مردم به جستجوی اولیه از طریق اینترنت، بازاریابی اینترنتی اهمیت پیدا کرده است. و این موضوع آنچنان پیش رفته است که گفته می شود همه ی کسب و کارها باید بازاریابی اینترنتی را به برنامه های بازاریابی خود بیفزایند. در کنار تبلیغات آنلاین، شهرت آنلاین هم بسیار مهم است. حتی اگر از بستر اینترنت برای تبلیغ خدمات یا محصولات خود استفاده نکرده باشید، پیش از آنکه یک مشتری جدید به کسب و کار شما روی بیاورد، این امکان را دارد تا به صورت آنلاین نظرات دیگران را در خصوص فعالیت شما جویا شود؛ در نتیجه کسب شهرت به خاطر کیفیت و ارائه ی خدمات به مشتریان اهمیت فراوانی دارد. مشتریان ناراضی بیشتر نظرات خود را در فضای اینترنت بیان می کنند تا مشتریان راضی، بنابراین داشتن یک شهرت قوی و نظرات مثبت فراوان برای موفقیت یک کسب و کار در دنیای دیجیتال امروز بسیاری حیاتی است.

بررسی دو روش بازاریابی اینترنتی پرکاربرد

روش های پرداخت از طریق کلیک (PPC) و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) دو روش پرکاربرد بازاریابی اینترنتی هستند که از زوایای مختلف برای کمک به ترویج کسب و کار شما بهره می گیرند. در ادامه به بررسی این روش های می پردازیم.

پرداخت از طریق کلیک (PPC)

پرداخت از طریق کلیک، نوعی از بازاریابی ربایشی (Inbound Marketing) است که برای ترویج کسب و کار از طریق تبلیغات در کنار نتایج ارگانیک یا طبیعیِ جست وجو به کار می رود. هر تبلیغ به واسطه ی جستجوی کلمه ی کلیدی خاصی به نمایش درمی آید و تبلیغ کننده تنها زمانی برای تبلیغ خود پول می دهد که کاربر روی آن کلیک کند و از وب سایت او بازدید نماید، به همین دلیل به این روش، پرداخت از طریق کلیک می گویند. خدمتِ تبلیغ پرداخت از طریق کلیک در همه ی مورتورهای جستجوی اصلی از جمله گوگل، یاهو و بینگ علاوه بر موتورهای جستجو و وب سایت های کوچک تر ارائه می شود.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

هدف از بهینه سازی موتورهای جستجو افزایش قابلیت بازدید و ترافیک وب سایت شما با استفاده از دستیابی به بالاترین رده های نتایج موتورهای جستجو است. فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو به این معناست که شما وب سایت خود را به طریقی بهبود ببخشید که جذابیت را در نظر موتورهای جستجو چه از نظر محتوا و کدنویسیِ درون سایتی و چه از نظر حضور برون سایتی تضمین نماید. هر چه قدر وب سایت شما موتور جستجو پسندتر باشد، احتمال اینکه وب سایت در نتایج ارگانیک این موتورها برای عبارات کلیدی خاص در رتبه های بالاتری قرار گیرد، بیشتر می شود. موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده برای تعیین ترتیب نتایج جستجو بر اساس عبارت جستجو شده استفاده می کنند. این الگوریتم ها صدها عامل مختلف از نحوه ی کدنویسی وب سایت گرفته تا ارتباط محتوای وب سایت با عبارت مورد جستجو و تعداد لینک های ربایشی در وب سایت را مورد توجه قرار می دهند.

بازاریابی اینترنتی از طریق فروشگاه ساز های ایرانی و جذب مشتری اینترنتی

در آخر

بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح کلی است که برای توصیف روش های مختلف از جمله SEO و PPC به عنوان استراتژی های بازاریابی به کار می رود. بسیاری از شرکت ها از PPC برای کسب سریع نتیجه و از SEO به عنوان استراتژی دراز مدت بازاریابی خود استفاده می کنند و ترکیبی از آنها را در غالب یک کمپین بازاریابی آنلاین مد نظر قرار می دهند.

منبع: بلاگ چطور