logo

فروشگاه ساز اینترنتی رایگان

طراحی و ساخت رایگان فروشگاه اینترنتی

ویترین تمام فروشگاه های ایران با قابلیت جست و جو

فروشگاه ساز چیست؟

اگر در مورد هزینۀ راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی تحقیق کرد باشید؛ متوجه می شوید که این رقمای پیشنهادی بسیار متفاوتند و حتی میتوان در برخی موارد قیمت ها نجومی هستند. اما خب در این میان یک راه کار عالی هم وجود دارد، که برای افراد مبتدی یا افرادی که نمی خواهند در شروع کار خیلی هزینه کنند بسیار بسیار مناسب است. این راه کار استفاده از فروشگاه ساز است. در این بلاگ می خواهیم ببینیم که فروشگاه ساز چیست؟ و آیا فروشگاه ساز رایگان هفت گرد بدرمون میخوره یا نه؟

تعریف فروشگاه ساز

راحت ترین راه برای طراحی، ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه ساز های آنلاین است. فروشگاه سازها کار ایجاد یک فروشگاه آنلاین تمام وقت را برای شما به راحتی انجام می دهند. فروشگاه ساز، سیستمی است که در آن می توانید یک مغازه 24 ساعته شبانه روزی در اینترنت برای خودتان بسازید، آن را مدیریت کنید و هر محصولی که داشته باشید، از کالای فیزیکی گرفته تا خدمات و محصولات دیگر را، در آن بفروشید. البته فروشگاه سازها به نوعی سیستم مدیریت محتوا یا CMS نیز محسوب می شوند و این CMSها به دو دسته اشتراکی (SAAS) و متن باز (Open Source) تقسیم می شوند.

فروشگاه سازهای متن باز یا اپن سورس

در صورت داشتن اطلاعات برنامه نویسی شما می توانید از سیستم های کد باز بهره بگیری تا فروشگاه خود را راه اندازی کنید، ولی در صورت نداشتن وقت یا ... برای یادگیری کد ها شما می توانید از فروشگاه ساز های حرفه ای و غیر حرفه ای رایگان استفاده نمایید. کد باز، متن باز، اُپن سورس یا Open Source به نرم افزارهایی می گویند که امکان دسترسی به کدهای آن وجود دارد و قابل توسعه و تغییرپذیر می باشند. وقتی که به کدها دسترسی داشته باشید خودتان (یا برنامه نویسی که استخدام می کنید) می توانید تغییرات دلخواهتان را در ظاهر و باطن سایت ایجاد کنید و خطاهای آن را برطرف کنید. البته این به این معنی نیست که برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای اپن سورس به کدنویسی نیاز دارید؛ البته باید بدانید که برنامه نویسی و کد زدن زمانی لازم می شود که بخواهید برای کسب و کاری بزرگ فروشگاه مورد نظرتان را توسعه دهید و تغییرات اساسی در آن ایجاد کنید.

فروشگاه سازهای اشتراکی (SAAS)

فروشگاه ساز رایگان هفت گرد در این دسته قرار می گیرد، کلمۀ SAAS مخفف Software As A Service است و در فارسی به آن سرویس اشتراکی یا اجاره نرم افزار هم می گویند. اما این به چه معناست؟ برای طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش از طریق بازاریابی اینترنتی سیستم های SAAS امکانات سیستم های متن باز را دارند، منتها با این تفاوت که به کدهای آن ها دسترسی ندارید و باید آن را از شرکت های ارائه دهندۀ سیستم مدیریت محتوای اشتراکی به صورت اشتراک سالیانه، ماهیانه یا بستۀ محصول خریداری کنید یا از فروشگاه ساز های رایگان از جمله فروشگاه ساز رایگان هفت گرد استفاده نمایید.

فروشگاه ساز رایگان حرفه ای، آموزش و راه اندازی کاربران برای ساخت و طراحی

چگونه بهترین فروشگاه ساز را انتخاب کنیم؟

فروشگاه ساز ها امکانات مختلف بسیاری دارند. با استفاده از فروشگاه ساز می توانید برای محصولات قیمت تعیین کنید، تخفیف های متنوع اعمال کنید و بسیاری از امکانات دیگر که بسته به فروشگاه سازی که انتخاب می کنید، ممکن است متفاوت باشند. اما... یک نکتۀ خیلی خیلی مهم در انتخاب فروشگاه ساز وجود دارد و آن هم این است که بدانید چه انتظاراتی از یک فروشگاه ساز دارید. آیا تا به حال به طور جدی به این موضوع فکر کرده اید؟ اگر جوابتان "نه" است، همین الان یک قلم و کاغذ بردارید و هر توقع دیگری که از یک فروشگاه ساز دارید داخل آن اضافه کنید.


معیارهای انتخاب بهترین فروشگاه ساز

فروشگاه سازی که برای دیگران بهترین است ممکن است برای شما نباشد و یا بالعکس. یعنی چه؟ یعنی همانطور که بارها گفته ایم بهترین فروشگاه ساز، فروشگاه سازی است که نیازها و انتظارات شما را به خوبی براورده کند. پس بیایید معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز خوب را بشناسیم و بر اساس آن بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

امکانات اولیه

اولین قدم هنگام انتخاب یک فروشگاه ساز، ارزیابی امکانات کلی آن است. با مقایسه امکانات پایه چند فروشگاه ساز می توانید متوجه شوید که کدام یک برای شما بهتر است؟ این امکانات می تواند تعداد محصولات، قابلیت اعمال تخفیف، اسلاید شو، بنر، وبلاگ، هاست، دامنه و ... باشد. برای مثال برخی فروشگاه سازها امکاناتی دارند که اجازه می دهند علاوه بر کالا، محصولاتی هم برای دانلود هم قرار دهید و آن ها را بفروشید. پس اگر چنین انتظاری دارد حتماً آن را در یادداشتتان بنویسید و هنگام انتخاب فروشگاه ساز به این نکته توجه کنید که آیا فروشگاه ساز مد نظر شما قابلیت فروش محصولات دانلودی را دارد یا نه. اما در کل امکاناتی که یک فروشگاه ساز آنلاین حرفه ای باید حتماً داشته باشد عبارتند از:

امکان اعمال تخفیف ایرانی ها عاشق تخفیف هستند و این یک حقیقت انکارناپذیر است😅! شما با استفاده از کدهای تخفیف می توانید مشتریان جدیدی جذب کنید و یا مشتریان همیشگی خود را به خرید کردن تشویق کنید. پس در همین ابتدای کار فروشگاه ساز خود را طوری انتخاب کنید که این قابلیت مهم را داشته باشد.

ارائه آمار دقیق در دست داشتن آماری دقیق از تعداد ورودی های سایت، بازدیدها، کلمات جستجو شده، مطالب محبوب تر و ... برای ادامۀ مسیر و برنامه ریزی های بعدی بسیار مهم است. چون شما بدون داشتن اطلاعات نمی توانید اوضاع و احوال الانتان را بررسی کنید و برای آیندۀ کسب و کارتان برنامه ریزی بریزید. پس از فروشگاه سازی استفاده کنید که این گزارش ها را در اختیارتان قرار می دهد و یا قابلیت اتصال به گوگل آنالیتیکس را دارد.

قابلیت اتصال به سامانه ارسال پیامک تائید ثبت نام در سایت، تائید سفارش، اطلاع از وضعیت ارسال و ... مواردی هستند که با اتصال یک سامانه پیامک حرفه ای به سیستم سایت فروشگاهی شما امکان پذیرند.

قابلیت اتصال به سامانه ارسال ایمیل سامانه ایمیلی نیز مانند سامانه پیامکی است ولی با این تفاوت که اطلاعات گفته شده از طریق ایمیل برای مشتری ارسال می شود.

دسته بندی محصولات با گذشت زمان و افزایش تعداد محصولات وارد شده در سایت، دسته بندی محصولات نقش پررنگ تری به خود می گیرید. دسته بندی محصولات هم خرید کردن را برای مشتری راحت تر می کند و شما با سرعت بیشتر و راحت تر می تواند بروزرسانی اطلاعات، موجودی و قیمت محصول را انجام دهید.

امکان درج نظر برای محصولات بسیاری از کاربران هستند که بر اساس نظرات سایر افراد برای خرید خود تصمیم گیری می کنند، پس چه بهتر است که سایتتان امکان تبادل نظر داشته باشد و مخاطبان مختلف بتوانند نظراتشان را بیان کنند.

آموزش در مورد فروشگاه ساز ها و معیارهای انتخاب برای راه اندازی

استفادۀ آسان

اگر جزو افراد مبتدی باشید و هیچ تجربه ای در زمینه طراحی سایت یا مدیریت وبلاگ نداشته باشید، قطعاً کار با فروشگاه سازهای پیچیده برایتان سخت و زمان بر خواهد بود. مثلاً خیلی وقت ها ممکن است به تنظیمات مختلفی برخورد کنید که اصلاً نمی دانید به چه دردی می خورند؛ یا اینکه برای انجام یک کار ساده باید ساعت ها زمان صرف کنید تا روش آن را پیدا کنید. پس هنگام طراحی و ساخت و راه اندازی فروشگاه تان، انتخاب فروشگاه ساز این نکته را در نظر بگیرید که آیا این فروشگاه ساز از رابط کاربری ساده و طرز استفاده آسانی برخوردار است یا نه؟

مدیریت محتوا

بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، اولین کاری که باید برای آن انجام دهید تولید محتوا است. این محتوا است که سایت شما را شکل می دهد و مخاطبان را به سمت خود جذب می کند. این محتوای خوب است که باعث می شود کاربران در سایت شما بمانند و از شما خرید کنند.

توسعه پذیری و افزونه ها

ممکن است پس از مدتی بخواهید ویژگی ها و بخش های جدیدی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید. در اینجا شما نیازمند توسعه هستید که دو حالت دارد. حالت اول اینکه برنامه نویس هستید یا برنامه نویس استخدام کرده اید و این کار را به او می سپارید. حالت دوم هم این است که از افزونه ها استفاده کنید. مثلاً شما می توانید با اضافه کردن یک افزونه یا پلاگین به فروشگاهتان قابلیت تخفیف پلکانی اضافه کنید (به این صورت که مثلاً وقتی قیمت کالای موجود در سبد خرید مشتری به 100 هزار تومان رسید، 20 درصد تخفیف به قیمت کل سبد خرید اعمال کنید). پس هنگام انتخاب فروشگاه ساز تعداد افزونه ها و قیمت آن ها را هم بررسی کنید.

پشتیبانی

بحث پشتیبانی در انتخاب یک فروشگاه سازِ حرفه ای خیلی مهم است. چرا؟ چون به هر حال دیر یا زود ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید یا اینکه سوالی برایتان پیش بیاید که جواب آن را ندانید. در این مواقع یک پشتیبانی خوب و قوی می تواند شما را راهنمایی کند و یا مشکلات احتمالی را از پیش رویتان بر دارد. پس حتماً در مورد پشتیبانی فروشگاه سازی که انتخاب می کنید از دیگران پرس و جو کنید و آن را ارزیابی کنید.

امکانات سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو)

یکی از بهترین راه هایی که کاربران را به سایت ما می رساند، موتور جستجوی گوگل است. هر چقدر که جایگاه ما در گوگل بالاتر باشد و در اولین صفحات نتایج آن ظاهر شویم، ورودی بیشتری می گیریم و به تبع آن می توانیم فروش بیشتری داشته باشیم. حالا سئو چیست؟ سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو مجموعه ای از تکنیک ها است که اگر آن ها را به کار بگیریم می توانیم به رتبه های بالای گوگل برسیم. پس هنگام انتخاب فروشگاه ساز حتماً باید توجه کنیم که فروشگاه ساز مدنظرمان از اصول و ابزارهای سئو پشتیبانی کند.

قالب ها

قالب یا همان پوستۀ سایت نقش مهمی در نگه داشتن کاربران در سایت دارد. اگر قالبی که روی سایت یا فروشگاه اینترنتی مان اعمال می کنیم خیلی سنگین باشد یا جذابیت های بصری نداشته باشد کاربران خیلی زود صفحه را می بندند یا ممکن است اصلاً از خرید هم منصرف شوند. پس فروشگاه سازی را انتخاب کنید که از لحاظ تنوع قالب ها یا حتی طراحی قالب اختصاصی مشکلی نداشته باشد.

نگاه به آینده

منظورم از نگاه به آینده یک مسالۀ بسیار مهم دیگر است. شما باید با خودتان فکر کنید و ببینید که در آینده قصد دارید تا چه حد فروشگاهتان را گسترش دهید؟ آیا قرار است همین تعداد محصولی که الان دارید را حفظ کنید یا نه؛ می خواهید تعداد محصولاتتان صد برابر شود؟ سپس فروشگاه سازی را انتخاب کنید پاسخگوی نیازهای آیندۀ شما هم باشد.

قابلیت انتقال

فرض کنید شما فروشگاه سازتان را انتخاب کردید ولی پس از مدتی انتظارات شما را براورده نکرد. اگر از همان ابتدا قابلیت انتقال را در نظر گرفته باشید می توانید فروشگاهتان را به جای دیگری منتقل کنید اما اگر این قابلیت وجود نداشته باشد یا باید بسوزید و بسازید و یا از اول با صرف هزینه و زمان دوباره یک فروشگاه دیگر بسازید. پس به این مورد هم حواستان باشد. تا اینجای مقاله با معیارهایی آشنا شدیم که به ما کمک می کنند تا بتوانیم فروشگاه سازی را انتخاب کنیم که از نظر امکانات و قابلیت ها پاسخگوی نیاز ما هستند. حالا یک بار دیگر لیستی که در اول مقاله آماده کرده بودید را چک کنید و چنانچه نکته ای هست به آن اضافه کنید.

فروشگاه ساز رایگان آسان، آموزش برای ساخت و طراحی

جمع بندی پایانی

الان وقت آن است که از چک لیستتان استفاده کنید. فکر می کنید با توجه به انتظارات و نیازهایی که در این لیست نوشته اید کدام فروشگاه ساز برای شما مناسب تر است؟ آیا یک فروشگاه ساز رایگان و سیستم همکاری در فروش برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مبتدی نیاز دارید؟ آیا فکر می کنید که طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با یک فروشگاه ساز حرفه ای برای شما بهتر است؟ آیا فروشگاه سازی نیاز دارید که پاسخگوی تعداد محصولات بالای شما باشد؟ آیا به یک فروشگاه ساز فایل، برای ساخت فروشگاه فایل نیازمندید؟ یا نه، هدف شما ساخت فروشگاه محصولات دانلودی است و به دنبال بهترین فروشگاه ساز برای ایجاد آن هستید؟

منبع: پرتال